Hoe voorzichtig je ook bent, een ongelukje kan altijd gebeuren. In de Chiro is dat niet anders. Gelukkig is er de Chiro-verzekering!
Als er zich iets voordoet, kunt u op deze pagina snel terugvinden wat er moet gebeuren om te zorgen dat de Chiro-verzekering ingeschakeld kan worden.
Sowieso is het aangeraden om zeker ook contact op te nemen met iemand van onze leiding.
Ongevallen (bv. verzwikte enkel)
- De doktersrekening wordt door de ouders zelf betaald, zorg dat je een bewijs van de ziekteverzekering ontvangt
- Vraag aan de leiding een ongevalsformulier of print volgend ongevalsformulier af en laat de rechtse kolom invullen door de dokter (ongevalsformulier buitenland klik hier)
- Van de linkse kolom vul je zelf de volgende gegevens in (enkel deze): ‘Voornaam vader’, ‘Volledig Adres’ en ‘Financiële rekening’
- Voorzie de linkse zijde ook van een zelfklever (van de mutualiteit)
- Bezorg het ongevalsformulier en het betalingsbewijs binnen de 8 dagen bij iemand van onze leiding of stuur het zelf op.
- Wij regelen de rest, de verzekering stort de onkosten zo snel mogelijk terug.
Schade (bv. gebroken ruit)
- De schade wordt betaald door de familiale verzekering van het lid
- Indien je niet over een familiale verzekering beschikt, springt de Chiro-verzekering bij
- Bij schade door een ongelukje (bv. bal tegen bril en glas breekt) kan geen beroep worden gedaan op de verzekering; tenzij er door een dokter formeel fysiek letsel wordt geattesteerd (bv. blauwe plek nabij oog), dan is er wel nog mogelijkheid tot geld terugkrijgen
-> Bij vragen kan je altijd bij iemand van onze leiding terecht.